ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων,
κα. Άννα Διαμαντοπούλου

ΘΕΜΑ: Κάλυψη των αναγκών των σχολείων του νομού Θεσσαλονίκης

Ένα περίπου μήνα μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, παρατηρείται αναταραχή στα σχολεία του νομού Θεσσαλονίκης, η οποία εντυπώνεται έντονα και στην πρόσφατη τοπική ειδησεογραφία.
Στο επίκεντρο των προβλημάτων είναι η έλλειψη περί των 290 εκπαιδευτικών σε λύκεια, γυμνάσια και ολοήμερα δημοτικά του νομού. Όσο κι αν ο αριθμός αυτός μπορεί να φανεί μικρός, η ανάγκη για κάλυψη καθενός απ’ αυτά παραμένει επιτακτική, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που αφορούν ελλείψεις σε καθηγητές βασικών ειδικοτήτων, όπου χάνονται πολύτιμες διδακτικές ώρες και συνεπώς δεν καλύπτεται η διδακτέα ύλη.
Επιπρόσθετα προβλήματα δημιουργεί το γεγονός ότι ήδη σε 21 σχολεία η Εταιρία Παροχής Αερίου προχώρησε στη διακοπή παροχής φυσικού αερίου λόγω ανεξόφλητων λογαριασμών, ενώ σε άλλα σχολεία απλήρωτοι κινδυνεύουν να μείνουν ακόμα και οι λογαριασμοί του τηλεφώνου και της ύδρευσης.
Η ανάγκη για κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολείων είναι μέσα στα κύρια αιτήματα μαθητών, καθηγητών και γονέων σε πολλά σχολεία που ήδη τελούν υπό κατάληψη: 23 σχολεία στην κεντρική και ανατολική Θεσσαλονίκη, 9 σχολεία στη δυτική Θεσσαλονίκη, ενώ δεν είναι λίγες και οι περιπτώσεις όπου μαθητές απέχουν από τα μαθήματά τους.
Τον κύκλο των προβλημάτων ολοκληρώνουν περιπτώσεις σχολείων με σημαντικές ελλείψεις σε υποδομές και σε αίθουσες. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πεύκων Θεσσαλονίκης όπου μαθητές και γονείς διαμαρτύρονται, καθώς σήμερα λειτουργούν 13 τάξεις σε αίθουσες που κανονικά αποτελούν βοηθητικούς χώρους του σχολείου, από την βιβλιοθήκη μέχρι και το υπόγειο. Σε άλλα σχολεία, όπως το 1ο Γ.Ε.Λ. Πυλαίας, που επίσης πραγματοποίησε κατάληψη, τα αιτήματα των μαθητών περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και ελλείψεις σε διδακτικά βιβλία.
Ενόψει των παραπάνω, ερωτάται η κα Υπουργός:
• Ποιες είναι οι ακριβείς ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό στο νομό Θεσσαλονίκης και σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο για την κάλυψη των υφιστάμενων κενών;
• Με ποιον τρόπο θα ενισχυθούν τα σχολεία προκειμένου να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις λειτουργικές τους δαπάνες και να αντιμετωπίσουν τόσο προβλήματα υποδομών όσο και προβλήματα καθυστέρησης στην παράδοση των διδακτικών βιβλίων;
• Ποια είναι τα άμεσα σχέδια της κυβέρνησης προκειμένου να αποσυμφορηθεί η ένταση στην σχολική κοινότητα και να επιστρέψουν οι μαθητές στα μαθήματά τους;

Η ερωτούσα Βουλευτής

Εύα – Ευδοξία Καϊλή