Στρασβούργο, 27 Οκτωβρίου 2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Εύα Καϊλή
Επικεφαλής της Ελιάς στο Ευρωκοινοβούλιο

Το "ξεχασμένο" Ισοδύναμο που "πληρώνει" η Παιδεία, αλλά και οι γονείς και οι μαθητές στην Ελλάδα

Σημαντική παρέμβαση των Ελλήνων Ευρωβουλευτών της Προοδευτικής Συμμαχίας Σοσιαλιστών και Δημοκρατών, Εύας Καϊλή και Νίκου Ανδρουλάκη για την φορολόγηση με συντελεστή 23% στην Παιδεία.

classroom

Σε ερώτησή τους προς τον Επίτροπο Οικονομικών Πιερ Μοσκοβισί περιγράφουν ότι η ιδιωτική Παιδεία δεν είναι έξοδο προνομιούχων αλλά των μη προνομιούχων οικογενειών που προσπαθούν να αποκτήσουν τα παιδιά τους μία επαγγελματική πιστοποίηση μέσω ενός ιδιωτικού ΙΕΚ ή αναγκαία ενισχυτική διδασκαλία στο φροντιστήριο της γειτονιάς. Προτείνουν λοιπόν το ισοδύναμο που θα μπορούσε να αποσοβήσει την αύξηση του φόρου.

Οι Ευρωβουλευτές υποδεικνύουν τα έσοδα που θα μπορούσε να έχει το κράτος από τη φορολόγηση των καταστημάτων ηλεκτρονικών παιχνιδιών VLTs, τα οποία υπολογίζονται στα 300 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, την ίδια ώρα που για το 2015 το εκτιμώμενο έσοδο από το φόρο 23% στη Παιδεία των μη προνομιούχων θα είναι 160 εκατ. ευρώ για το 2015, και 260 εκατ. ευρώ για το 2016.

Η ερώτηση στον Επίτροπο Μοσκοβισί είναι αν ήταν επιλογή της Επιτροπής να φορολογηθεί η Παιδεία και όχι να προκριθεί το ισοδύναμο των καταστημάτων ηλεκτρονικών παιχνιδιών VLTs, και εάν σε ανάλογες περιπτώσεις τόσο προφανών ισοδύναμων, η Επιτροπή θα δέχεται κοινωνικά άδικα και υφεσιογώνα μέτρα από την Ελληνική κυβέρνηση.

Στη πράξη οι Ευρωβουλευτές της Ελιάς αναδεικνύουν την ευκολία με την οποία υιοθετούνται κοινωνικά άδικα μέτρα τη στιγμή που υπάρχει πλήθος περιπτώσεων άμεσα εισπράξιμων εσόδων που το κράτος πλημμελώς ερευνά ή αρνείται να υλοποιήσει, με δυσμενείς συνέπειες στην μικρομεσαία ελληνική οικογένεια και την πραγματική οικονομία.

Ακολουθεί η ερώτηση των Ευρωβουλευτών:

Η Ελληνική κυβέρνηση επιλέγει να επιβάλει ΦΠΑ με συντελεστή 23% την ιδιωτική παιδεία καθώς, κατά τη λογική της, το κόστος θα το επωμιστούν οι "προνομιούχες οικογένειες". Όμως, πολλά ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και φροντιστήρια παρέχουν ενισχυτική διδασκαλία ή πιστοποιητικά εξειδίκευσης τεχνικών και άλλων ειδικοτήτων σε πολίτες που καθόλου δεν μπορούν να χαρακτηριστούν προνομιούχοι και δεν έχουν πρόσβαση στις δημόσιες εκπαιδευτικές υποδομές.

Η φορολόγηση αποτελεί εθνική αρμοδιότητα και η Επιτροπή δεν μπορεί να επιβάλει ή να υποδείξει φορολογικά μετρά.

Ωστόσο, σύμφωνα με τη Κυβέρνηση, θα μπορούσε να αποφευχθεί ο φόρος στη Παιδεία εάν υπήρχε κάποιο αντίστοιχο ισοδύναμο.

Ένα σαφές ισοδύναμο προκύπτει από τα έσοδα των καταστημάτων ηλεκτρονικών παιχνιδιών VLTs η ρύθμιση για τα οποία έχει υπογραφεί και παρά ταύτα δεν ενεργοποιείται εξαιτίας της διαφωνίας που προκύπτει μεταξύ του ΟΠΑΠ και της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ). Τα έσοδα που θα μπορούσε να έχει άμεσα το κράτος από την ενεργοποίηση του project υπολογίζονται στα περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ, κάτι που θα ανέστειλε αμέσως την ανάγκη φορολόγησης της Παιδείας.

Ερωτάται ο Επίτροπος Μοσκοβισί:

Η επιλογή για την φορολόγηση της Παιδείας και η μη ενεργοποίηση του άμεσου ισοδύναμου των VLTs βαρύνει την Επιτροπή ή την Ελληνική Κυβέρνηση;

Ποια θα είναι η στάση της Επιτροπής όταν, ενώ υπάρχουν προφανείς δυνατότητες εσόδων, η κυβέρνηση θα επιλέγει νέα υφεσιακά φορολογικά μέτρα;