Mία νέα έρευνα που εκπόνησε το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών (ΙCCT) από κοινού με την ολλανδική Οργάνωση Εφαρμοσμένων Επιστημονικών Ερευνών αναδεικνύει ότι, σύμφωνα με μετρήσεις, η πραγματική κατανάλωση καυσίμου ανά αυτοκίνητο ξεπέρασε το 2015 τα όσα αναγράφονται στις προδιαγραφές των μοντέλων που δίνονται στην κυκλοφορία κατά 42% (κατά μέσο όρο). Αποτέλεσμα αυτού οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να δαπανούν ετησίως πολύ μεγαλύτερα ποσά για τα καύσιμά τους από αυτά που υπόσχονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Αποδεικνύεται ως εκ τούτου ότι το ευρωπαϊκό σύστημα τεχνικού ελέγχου, που εφαρμόζεται για την μέτρηση της κατανάλωσης των αυτοκινήτων, δεν είναι αποδοτικό ή ακριβές και πάντως έχει καταστεί παρωχημένο.

Ερωτάται η Επιτροπή:

Α) Προτίθεται να αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία, με σκοπό την παραγωγή πράξης της Ενώσεως (Οδηγία/Κανονισμός), προκειμένου να θεσπισθούν ειδικότεροι κανόνες που θα προστατεύουν τον μέσο καταναλωτή - οδηγό – ιδιοκτήτη αυτοκινήτου από τις παραπλανητικές πρακτικές των αυτοκινητοβιομηχανιών για τις καταναλώσεις καυσίμων, σε επίπεδο προληπτικού και κατασταλτικού ελέγχου;
Β) Ποιες κυρώσεις πρέπει να επιβληθούν στις αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να αποφευχθούν τέτοιες πρακτικές, όπως οι σκανδαλωδώς παραποιημένες τιμές εκπομπών ρύπων από τη γερμανική Volkswagen, που αναδείχθηκε πέρυσι;